7 essentielle B2B marketing trends i 2017
Nøgletrendene, som business-to-business marketingfolk skal handle i 2017
Da vi nu er godt ind i 2017, er det en naturlig tid for alle marketingfolk at gennemgå markedsførings taktikken, de har brugt i år, og vurdere deres tilgang til andre virksomheder i sektoren. For marketingfolk, der er involveret i B2B-sektoren, er der nogle særligt presserende spørgsmål, som, hvis de kan løses, hjælper med at ‘fodre trakten’ og udvikle flere kvalitetsledninger.
Et godt udgangspunkt for at gennemgå de tendenser, der vil få konsekvenser næste år, er at tænke gennem innovation på tværs af alle de vigtigste digitale marketingkanaler. I vores artikel om marketingtendenser i 2017 bad vi markedsførere om at vurdere de teknikker, der ville give dem den største løftestang for erhvervslivet i 2017. Resultaterne viser, at de bedste teknikker, der skal fokuseres næste år, er tæt på linje med B2B-sektoren, hvilket Har i de sidste par år været klar over betydningen af nye teknologier som real-time personalisering, marketingautomatisering og mobil.
1. Marketing Automation
Marketing automation er den perfekte teknologi til B2B marketing. Det giver en automatisk måde at scorere og pleje fører med relevant indhold langs rejsen til at købe.
En multi-trins velkomstsekvens, der kan gøres mere relevant med dynamisk indhold – en mere avanceret teknik
Ledscore og lead rating, så regler kan indføres for at sende mere relevante e-mails eller udgående opkald, når udsigterne er kvalificerede
Brug af re-marketing på tredjepartswebsteder for at opmuntre kundeemner, der har vist interesse for et produkt eller en tjenesteydelse
2. Content marketing
Content marketing er en teknik, der har været brugt i B2B marketing i mange år, men i de seneste år har populariteten af indgående marketing været mere opmærksom på at dele blogs og sociale medier. I løbet af de seneste tre eller fire år har læsere stemt for vigtigheden af Content Marketing blandt de tilgængelige markedsføringsaktiviteter. Inden for indhold og indgående markedsføring tror jeg, at de igangværende diskussioner vil være omkring at få den rette balance mellem indholdsmængde, frekvens og kvalitet og selvfølgelig måling af investeringsafkastet for Content Marketing. Denne artikel omkring forskning fra Buzzsumo giver et interessant resumé, der forklarer, at Content Marketing’s Future afhænger af kortere indhold og mindre indhold. Jeg er enig med den mindre indholdsdel, men ikke nødvendigvis den kortere indholdsdel som forskning viser, at længere indhold kan være mere effektivt i blog-indlæg fra virksomhed til virksomhed.
Content marketing er en god taktik for B2B-marketingfolk, fordi den lange kunderejse betyder, at kunderne vil gøre masser af forskning, før de køber og sammenligner flere forskellige udbydere.
3. Web personalisering
Website personalisering er en veletableret teknik til E-handel sites, men traditionelt har været mindre udbredt inden for business-to-business. Det er overraskende, da personalisering af e-mails ved hjælp af teknikker som dynamisk indholdsindsættelse som beskrevet ovenfor er populært.
Der er nu SaaS-produkter som BrightInfo og Evergage, som gør webpersonaliseringstjenester mere overkommelige for mindre virksomheder. Disse kan også omfatte automatiseringsfunktioner til at anbefale det mest relevante indholdstykke inden for næringsvejen.
4. Kanalintegration
Med så mange separate digitale marketingkanaler er der en tendens til at fokusere på individuelle kanaler, men en integreret næringsproces kan høste udbytte. En vigtig tendens her er integrationen af forskellige kanaler.
Et andet datapunkt på denne tendens er denne forskning på de øverste kanaler for at generere B2B-ledere af Ascend, hvilket er en fornemmelse af, at B2B-markedsførere ikke jager de nyeste fads, mens de ikke bruger løveandelen af deres tid på kanalerne, der leverer det store flertal Af deres kundeemner eller salg.
En anden fordel ved markedsautomatisering er, at det giver virksomhederne mulighed for at deltage i kundens rejse mellem hjemmesiden og e-mails, ikke kun med e-mail-sekvenser, når nogen registrerer sig, men også ved at lukke sløjfen og identificere, hvornår et prospekt downloader indhold i fremtiden, så viser deres Interesse eller “digital kropssprog” og yderligere opfølgning.
En anden form for integration i pleje er ved at målrette eller re-markedsføre i Google AdWords, hvor annoncer kan blive vist til tidligere besøgende på Googles displaynetværk. Denne mulighed har været tilgængelig i mange år, men tendensen er, at nye muligheder er tilgængelige med sociale medier. Inden for B2B er LinkedIn vigtig, og der er nu nye muligheder for at målrette sig inden for LinkedIn programmatiske service. Facebook og Twitter har også udvidet deres retargeting muligheder i år som en del af denne tendens.
5. Kontobaseret Marketing
Kontobaseret Marketing eller ABM er en etableret tilgang til B2B marketing, især inden for større organisationer, der har strukturer og processer til at målrette hovedkonti.
ITSMA, som i første omgang var banebrydende for ABM for mere end 10 år siden, definerer det som:
more than a sales or marketing approach; it is a collaborative strategy that engages sales, marketing, subject matter experts and delivery professionals, as well as key executives
in the chosen client account to determine where and how to best meet the client’s unique business challenges. With deep insight into the client’s business and key goals, this collaborative team creates a well-orchestrated marketing and sales campaign for a single account.
Tidligere var ABM en taktik eller tankegang, som blev dårligt støttet af de fleste Marketing Automation-tjenester, der fokuserer på individuelle kundejournaler. Tendensen er, at automatiseringstjenester skal omfatte ABM-funktioner, som gør det lettere at pleje grupper af mennesker automatisk via e-mail og re-targeting.
6. Mobil marketing
Det siger sig selv, at skiftet til mobil er en vigtig trend for B2B-marketingfolk, som det har været i flere år nu. Vi har medtaget dette for fuldstændighed, da Google fortæller os, at de fleste virksomheder har et responsivt websted, så man kan sige, at det ikke længere er en trend. Ændringer, der vil påvirke B2B-markedsførere i 2017 (især dem, der ikke ved om dem), herunder Googles nye mobile første indeks og mulige sanktioner for pop-ups.
Mobile tegner nu for over halvdelen af webtrafikken, og hvor tidligere B2B-virksomheder kunne antage at deres kunder ville undersøge dem på stationære enheder, nu er en ny virksomhedsejer, der bruger mobile enheder til at undersøge løsninger på farten, B2B-marketingfolk skal være Sikker på, at deres indhold er mobiloptimeret for at sikre en jævn proces for brugere på alle enheder.
Over halvdelen af B2B-virksomheder har mobile websteder og mobile apps, som viser, at branchen endelig er begyndt at få handler sammen på mobil. For nogle industrier vil det ikke være nødvendigt at have en mobilapp, men alle skal have mobile lydhørsted. Selvom ingen af dine kunder ankommer til mobilenheder (som nogle sikkert vil), har du stadig brug for et lydhurt websted på grund af Googles opdatering af mobildeddon, da ellers bliver du straffet. B2B-købere bruger i stigende grad mobile enheder, som du kan se fra nedenstående diagrammer, så et mobiloptimeret websted er en absolut nødvendighed.
7. Sociale medier
Denne undersøgelse viser, at B2B-virksomheder har tendens til at få de bedste resultater fra LinkedIn og Twitter, men er til stede på tværs af en bred vifte af sociale netværk. Youtube og Slideshare skiller sig også ud som særligt effektive, mens Google+ er meget ineffektivt i betragtning af, at de fleste B2B-virksomheder bruger det. EMarketer-diagrammet viser 2015-data, mens diagrammet under det viser data for 2016.
Med B2B sociale medier er det ofte vigtigt at prioritere, da det er nemt at oprette en konto på et nyt socialt netværk, kræver det en stor indsats for at køre det effektivt. At fokusere kun på de mest effektive netværk er normalt den bedste taktik.
Så det er vores syv tendenser og nogle praktiske ideer om teknikker inden for dem. Lad os vide om andre digitale marketing taktikker, som du tror vil være effektive i det kommende år.